‘Valegro zal generaties lang herinnerd worden’

‘Valegro zal generaties lang herinnerd worden’

0 723
CHar

Valegro is een van de meest succesvolle ‘merken’ in de paardensport. Hij is zo beroemd dat hij zijn eigen PR-manager heeft om voor de communicatie met zijn fans te zorgen. De KWPN-ruin won met amazone Charlotte Dujardin onlangs op het EK in Aken dubbel goud op de individuele onderdelen Grand Prix Special en Kür op muziek. Daarnaast was er teamzilver voor de bruine zoon van Negro. Eerder dit jaar schreef hij in Las Vegas voor de tweede keer de wereldbeker op zijn naam; in 2014 won hij goud op de wereldkampioenschappen en in 2012 was hij de grote winnaar op de Olympische Spelen in Londen.

Valegro heeft meer dan 86.000 facebook-vrienden. Hij krijgt dagelijks zakken vol post. Bovendien willen alle media een interview met hem. Net als menselijke supersterren heeft ‘Blueberry’ iemand nodig om zijn belangen te behartigen. Sinds kort zijn er T-shirts met zijn beeltenis en daar komen binnenkort Valegro-shampoo, paardendekens en boeken bij. Allemaal met zijn foto erop. Ook zijn er plannen om kinderboeken over hem op de markt te brengen en een tekenfilmserie over zijn avonturen als dressuurpaard.

‘Valegro is het meest aansprekende paard in Groot-Brittannië’, vertelt zijn mede-eigenaar en trainer Carl Hester. ‘Zijn leven is net een sprookje en het is daarom dat hij een speciaal plekje heeft in de harten van vele mensen. Daarom willen we dat hij generaties lang herinnerd zal worden.’

Horseandcountry/Hoefslag

Foto: Remco Veurink

Reacties