Budweiser laat Clydesdales op stal *video*

Budweiser laat Clydesdales op stal *video*

0 212

Wie kent ze niet, de sfeervolle en emotie-opwekkende filmpjes van Budweiser, met de stoere, maar vooral vriendelijke Clydesdales? Ze vormen sinds 1987 de boegbeelden van het biermerk en duiken in elke commercial op. Maar daar komt verandering in, aldus Wall Street Journal. De verkoopcijfers lopen terug en dat komt vooral omdat jongeren kiezen voor de concurrent. Budweiser gaat hippere filmpjes maken, gericht op 20-27-jarigen. De paarden moeten het veld ruimen, zowel in de kerstcommercials als in de aankondigingen voor de Super Bowl en maken plaats voor Jay Z en de zombies. Ook ‘evergreens’ Fleetwood Mac verdwijnen, ten faveure van DJ groep Cash Cash.

Budweiser heeft een aandeel van 7,6% in de biermarkt van $100 biljoen in de USA. Vijf jaar geleden was dat nog 10% en tien jaar geleden 14,4%, volgens cijfers van Beer Marketer’s Insights. De grootste groep Budweiser-drinkers is tussen de 28 en 34 oud. De trend is dat zij alleen maar minder zullen gaan drinken.

De Clydesdales blijven wel deel uitmaken van de printcampagnes van Budweiser.

Eén van de meest bekende en populaire Budweiser-commercials:

Palmbeachpost/Hoefslag

Reacties