Paarden en reclame, een bewezen combinatie *video’s*

Paarden en reclame, een bewezen combinatie *video’s*

0 1904

Het gebruiken van een paard in een reclamecampagne kan een zeer goede strategie zijn voor een merk of bedrijf. Soms werken deze advertenties zo goed dat het merk voor altijd aan ‘paard’ verbonden zijn.

Het Franse hippische portal Grand Prix-Replay heeft een rondje gemaakt om de beste hippische video-commercials van de afgelopen jaren te vinden. Hoefslag deed ook een duit in het zakje.

Volkswagen: Niemand lacht je uit


Volkswagen weet dat paarden scoren. Het imago had sterk te lijden vanwege het sjoemelen met uitlaatgassen, waardoor de auto veel zuiniger leek dan hij in werkelijkheid was. Paarden die de chauffeur van een auto zonder trailer assist uitlachen, moesten Volkswagen uit het slijk trekken.

Dansende pony: Waarvoor eigenlijk…


Deze kleine dansende pony was een succes op het www, om te promoten wie weet wat. Waar het op neer komt is dat het ons aan het lachen heeft gemaakt.

Hermès: Break new ground


Haar geschiedenis met het paard is bekend en Hermes heeft daarom een ​​paard laten opdraven bij de promotie van deze parfum, Terre d’Hermes. Filmisch of fotografisch, hoe noem je dit? Adembenemend mooi is het in elk geval.

Lloyds: het zwarte paard


Net als Hermès zijn paarden en Lloyds onlosmakelijk met elkaar verbonden: sterk, betrouwbaar, intelligent… even voor de duidelijkheid… Lloyds is een bank…(!)

Audi: reclameprijs


Een eenmalige campagne met de Spaanse Rijschool in Wenen bezorgde Audi zelfs een prestigieuze award op het festival van de Salzburger Landespreis 2016.

Budweiser’s puppy love


En dan deze klassieker. Budweiser maakt keer op keer prachtige producties met haar Clydesdales, het ras dat 100% geassocieerd wordt met de Super Bowl in de Verenigde Staten. Deze commercial is een topper: de relatie tussen een paard en een puppy. Want emotie, dat is wat scoort, ook al is het ‘slechts’ een commercial.

Grandprixreplay/Hoefslag

Foto: Budweiser

Reacties